Insulinooporność a odchudzanie

Czy wiesz, że odżywianie ma ogromny wpływ na Twoje zdrowie? Istnieją jednak jednostki chorobowe, w których należy wykluczyć niektóre grupy produktów. Jedną z nich jest insulinooporność. Zaburzenie często utrudnia odchudzanie, sprawia, że po posiłkach odczuwasz senność czy masz problemy ze snem i koncentracją. Co jeszcze warto o nim wiedzieć i jak powinno wyglądać zrzucanie nadprogramowych kilogramów u osób, które zmagają się z insulinoopornością? Sprawdzamy!

Co warto wiedzieć o insulinooporności?

Zacznijmy od podstaw i sprawdźmy, czym jest insulinooporność, która często utrudnia odchudzanie. Zaburzenie metaboliczno-hormonalne polega na braku wrażliwości tkanek tłuszczowych, mięśniowych i wątroby na działanie hormonu budulcowego trzustki, czyli insuliny. Jest on szczególnie istotny, ponieważ bierze udział w prawidłowym metabolizmie składników odżywczych – węglowodanów, białka i tłuszczów. W insulinooporności komórki stają się, najprościej mówiąc, obojętne na hormon, przez co następują skoki i wahania poziomu cukru, czyli glukozy, we krwi.

Insulinooporność – jak wygląda odchudzanie?

Jak się okazuje – jednym z najczęściej występujących zaburzeń metaboliczno-hormonalnych jest właśnie insulinooporność. Osoby chore chcą rozpocząć odchudzanie głównie ze względu na charakterystyczny objaw – otyłość typu brzusznego. Jak w takim razie powinna wyglądać prawidłowa dieta? Zrzucenie zbędnych kilogramów wymaga przede wszystkim wprowadzenia deficytu kalorycznego.

Niestety, ale w przypadku insulinooporności do odchudzania nie wystarczy zmniejszenie liczby kalorii – równie ważne jest to, co jesz. Należy ograniczyć węglowodany proste i złożone oraz produkty o wysokim indeksie glikemicznym. W ten sposób zwiększysz wrażliwość tkanek na insulinę i unikniesz wahań poziomu cukru. Warto także spożywać mniejsze porcje w regularnych odstępach czasu oraz zadbać o to, aby w posiłkach znalazły się produkty o dużej zawartości błonnika oraz wszystkie składniki odżywcze, czyli białko, tłuszcze i węglowodany.

Cierpisz na insulinooporność? Postaw na odchudzanie z WygodnaDieta.pl!

Jeśli zmagasz się z insulinoopornością i chcesz rozpocząć odchudzanie, to mamy coś specjalnie dla Ciebie – dietę o niskim indeksie glikemicznym dostępną w cateringu WygodnaDieta.pl. Plan żywieniowy obejmuje 5 posiłków – śniadanie, drugie śniadanie, obiad, podwieczorek i kolację, oraz jest dostępny w 5 wariantach kalorycznych: 1000, 1200, 1500, 1800 i 2000 kcal.

Z jadłospisu wyeliminowano produkty o wysokim indeksie glikemicznym, w tym między innymi węglowodany proste, wysoko przetworzone artykuły spożywcze oraz nasycone kwasy tłuszczowe. Zamiast nich dieta dla osób z insulinoopornością, które chcą się odchudzać, obejmuje na przykład sałatkę caprese ze świeżą bazylią, orientalny makaron pełnoziarnisty z kurkami i jarmużem czy niskotłuszczowy serek ziarnisty z młodym szczypiorkiem i czerwoną rzodkiewką. Pychota!

Insulinooporność a odchudzanie
Rate this post

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here